Risin' up, back on the street. Took my time, took my chances. Went the distance. Now I'm back on my feet. Just a man and his will to survive. So many times, it happens too fast. You trade your passion for glory. Don't lose your grip on the dreams of the past. You must fight just to keep them alive.

Ett spanskaprov dök upp och var ganska snäll mot mina inlärda språkkunskaper. Jag kan inte lova er, eller mig själv ett A, men ett hyfsat bra betyg står redan skrivet i pannan.
Rasterna blev varmt välkomna med kramar och solsken. Sjutton Celsius är rena värmechocken såhär efter många kalla dygn. Man skulle kunna säga att det är onsdag idag. Lixom två dagar kvar innan långhelgen.
Jäklar, vad energin väcker mig! Jag har inte känt mig på topp under flera månader, förrän nu då. Det spelar ingen roll hur mycket stress skolan kommer med, jag står emot det mesta nu för tiden. Tillochmed tårarna har hållt sig borta från mig. Det här börjar gå mot ett rekord nu. Aldrig tidigare har jag känt mig så självsäker, motstående och gråtfri. Det finns än så länge inga planer på en omväxling. Jag hoppas jag stannar där jag är. Jag hoppas att det blir alldeles, alldeles jättebra i framtiden också.
Min ena hörlur har slutat fungera, vi har muntligt nationellt prov i engelska nästa måndag, vi har NP prov i matte imorgon och jag säger bara det jag inte kan motstå att tycka om: Min positiva inställning.
Det vore bra om jag på något sätt kunde smitta av mig. Kan jag det? Sluta bara upp med att säga att livet suger.                      
Jag hatar er inte<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0