Jag var bara inte gjord för dessa dar, och dessa dar är inte gjorda för mig. Jag var bara inte gjord för dessa dar, och dessa dar är inte gjorda för mig.

  
Midsommar firas en dag innan midsommardagen på Österängen. Det innebär att jag är delaktig i kalaset.
Jag och Bella knallade iväg till min kära gamla skola och plockade blommor till midsommarstången.
Min allergi började genast att leda mig till utmattningen. Dock var det en bra idé att lämna ifrån sig köket och ta med en åldring ut till parken. Där sjöngs och spelades det gamla midsommarvisor, tårta delades ut och nära inpå var första jobbveckan slut. Jag vet fortfarande inte hur jag ska klara av elva dagar där. Det är inget hemskt ställe att jobba på. Personalen är jättetrevlig och allt däremellan. Men jag failar för mycket och tycker onödigt mycket illa om mig själv för alla saker som blir fel. Det blir ingen köksa av mig. Aldrig någonsin. Fast jag gillar att ta hand om dom som bor där. Och jag gillar faktiskt att hoppa in i köket emellanåt. Men tro inte att jag jobbar flitigt medans förklädet är en del av min klädsel.
Jag lämnade kvar disk och gick hem. Så duktig kan jag vara. Fast jag gick i och för sig över till andra sidan och hjälpte arbetskamraten lite. Inte ska jag få dåligt samvete för att jag övergav mitt eget och hjälpte den andra. Anyway... Nu får jag inte skämmas ihjäl på grund av ett sommarpraktiksjobb. På något sätt kommer jag att gå igenom fler misstag och komma därifrån i samma skick som när jag kom dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0