Filosofiskt missnöjd, ekonomiskt bortskämd.

  
Det är söndag idag, måndag imorgon, trots att önskan hade blivit uppfylld om det var fredag hela veckan. Det kommer inte att finnas någon skola att gå till på ett tag. Ibland tror jag faktiskt att allt är som vanligt. Jag tänker på hur morgondagen kommer se ut, ska jag gå eller åka buss? Det beror på om det blir regn eller solsken. Har vi några läxor? Vad är det för mat i skolan? Och vad har vi för lektioner? Spanska på måndagar, tisdagar och torsdagar. såpass långt hinner jag i funderingarna innan jag inser att det är sommarlov. Jag ska inte till Äsperödsskolan ens efter lovet. Alla går sina vägar. Det är både tur och otur. Jag gillade er, det har jag alltid gjort. Okej?
 
Jag ska upp och jobba imorgon klockan halv åtta. Det har varit nervösa känslor inför det. Fast det känns nästan behagligt nu. Ska bli kul, hoppas jag.
Jag kommer att bli rik den här sommaren har jag listat ut! Det är en stor fördel att jobba under den sommaren som man just har slutar nian. Pengarna bara regnar ner i plånboken. Helt oväntat och bra. Ska ta med mig själv och mina pengar på en stor shoppingtur innan hösten kommer på besök. Det gör mig rätt så glad.
Förlåt för min själviska inställning här. Det finns så mycket fattigdom både här och där. Jag tänker på er också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0