En show glöms bort om den bara visar opp effekter som man knappast anar. Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar. Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus, kulörta kulor i drivor, bjällerklang som ackompangemang, på alla julens skivor. Jag vill ha mer jul …









Tomtelatte är min nya favorit. Espressohouse är bara inte det billigaste alternativet. Men det är inte heller ofta jag sitter på ett café med Linnéa och väntar på årets sista lektion.
Idrotten gick helt okej.
Smet in och köpte en julklapp till klassen.

Sen kom fredag ...

Aulan var proppad med Östraboare. Rektorerna gjorde en festlig show och fick mig genast på bra humör.




I klassrummet möttes vi av fika och julklappar. Världens bästa tomte:



Läraren släppte ut oss på jullov klockan elva.
Och så fick jag den söta mössan av Nea.





Tack!

Pissregnet var inte önskvärt, men det gick att ta sig framåt i alla fall.
Stannade under taket utanför Thaiköket och väntade på Hasse. När han väl hade anlänt åkte vi hiss upp till hans mysiga lilla studio.





Lyssnade till rappmusiken, lyssnade ivrigt på hans åsikter och upplevelser/erfaranheter.
Mycket trevligt, som alltid.
Kramade han adjö och lånade en biblioteksbok innan jag blev hämtad.

Nu: Chokladtime! Det finns några kvar.
Mitt sockerintag håller mig vaken inatt. Awkward-serien spelas upp på ipaden.
Jag är väldigt nöjd. Och mätt xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0