Jag kommer inte hem ikväll.

Jag vill kasta loss och lära mig slåss. Raka av mitt hår och bäras ut på bår. Ta tjuren vid hornen och hålla dom hårt. Lita på sanningen och kväva all gråt. Börja sluta tro och låta vansinnet gro. Jag vill sparka bakut och göra nåt sjukt. Släcka fyren på berget som räddade liv och smita från smällen med sjumilakliv. 
Hela tiden finns känslan av att fly. Nyligen fick jag lust att sparka igen dörren och springa in i skogen. Men hur skulle det kännas att bli upphittad där efteråt? Just precis därför låter jag bli. Jag hatar att förlora min egen vilja. Ja, jag är hos mormor igen och ska stanna här tills på måndag. Måndag, hallå!? Det hinner bli augusti i helvete, innan jag kommit hem. Lovet tar slut snart och då har jag ingen tid till att sitta stilla och få ångest. Kläder, bredtandad kam, hårgelé och smink måste köpas, vänner ska träffas, halvfärdiga filmer måste bli klara. Vad gör jag här ? ? ? Säg det du, om du kan.
Gymmet var asgrymt roligt igår! Dit ska jag definitivt återvända.
Hej-Då-Ha-Det-Bra. Jagharintenågonlusttillattfinnaskvarhärochstöttaer,jagmåstestöttamigsjälvförst, adjö, förlåt.      
    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0