And it's like every time you look at me, I say it silently. Oh, wake up, baby, come and get it. This close, we almost said it. You say that you're still not free. Well, I hear selectively. That still means someday you might be. Oh, this close, yeah, yeah.

Det gick bra, för all del, det gick bra! Låter jag för laddad nu? Det var värre förut, ska ni veta. Jag hoppade nästan på Linnéa av ren ivrighet, för att vi båda hade fått klart godkänt i betyg, i nationellas mest svårbemästrade prov.
Tre tjejer väntade in stadsbussen, sjungandes och skrikandes iklädd prydliga leenden och glittrande ögon. Det var så det kändes som, om man var en av dem. Tjejerna heter så mycket som Amanda, Linnéa och Cecilia. Jag älskar att sjunga i kör tillsammans med dom, fast jag älskar att sjunga själv också. Det fantastiska med körsång är att man vågar sjunga till max. Det enda misstaget jag har gjort under dagen, var när jag drack sju glas vatten, några glas mjölk och en mugg kaffe precis innan mattelektionen. Mattelektionen innebar nämligen en massa viktiga genomgångar. Men det jag hade i huvudet var tankar som höll min urinblåsa skärpt. Det tog upp hela min koncentration. Jag ville inte missa viktiga matteregler eller nåt sånt inför det sista NP:et. Den räddande utvägen var att resa sig upp, smyga ut och springa försiktiga steg ner till toaletterna för att uppleva lättnad. Den där lättnaden känns nog i varje kropp och knopp på varenda unge, ungdom och åldring, några gånger i livet, så du förstår säkerligen hur jag kände mig i den befrielsen.
Hur som haver, så får jag väl trycka upp mig mot väggen och lära mig matte över tre nätter och två dagar.
Du läsare må vara hjärntvättad tack vare mig. Sorry, sorry. Inga problem. Vill ni höra fler historier om kissblåsan och hennes vänner, så finns jag här! Kalla mig dum, or whatever ... Det var inte meningen att bli så oväntat babblig om obabbliga ting. Mitt "jag" är fullt av doftande regndroppar mot blöt asfalt. Mjölken har drogat ner mig på skoj, igen.                                                                                   
Lev livet och gör inte som jag! (I am a no-lifer) ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0