Därför gillar jag inte snbbmat

Det finns flera anledningar till att jag helst inte äter onyttig mat.
1, Jag tycker inte att det är särskilt gott. Första tuggan smakar gott, men sen säger det stopp för att det är för mäktigt.
2, Man rapar så hemskt efteråt. Och det är sjukt otrevligt bland folk, plus att rapsmaken smakar hemskt.
3, Det är kladdigt. Dessa hamburgare med dressing och sås? vad ser ni hos dom? Innehållet åker ju ur, ner på kläder och handleder. Försöker man förhindra det, blir det istället hål i brödet.
4, Det blir dyrt i längden. 10 kr är väl inte så mycket? Nej, men man blir inte mätt på 10 kr. Därför blir det flera gånger dyrare.
5, Jag vill inte bli överviktig eller få cancer, diabetes och andra hälsorisker.
6, Jag går gärna inte runt med finnar, dålig hy, oglansigt och fett hår. Ni vet väl att vissa får finnar av socker? Håret påverkas också av vad vi äter. Så skyll inte på hårprodukter och ansiktsmasker som inte verkar fungera innan du ändrat dina matvanor.
7, Man blir snabbt hungrig igen. Man blir mätt för stunden av en pizza, verkligen så där äckligt mätt så att man mår illa. Men snabba kolhydrater åker snabbt vidare ut i blodet, vilket betyder att man snart blir hungrig igen. Och så äter man mer snabba kolhydrater, och äter, och äter...
8, Man kan få svajande humörsvängningar. Sockerhalten går upp och ner om man äter fel mat, dvs snabba kolhydrater och mättat fett. Det gäller art hålla en så jämn kurva som möjligt för att slippa trötthet och humörsvängningar.
Vad tycker ni om snabbmat?

Kommentarer
Postat av: Jeanette♥

Viss snabbmat gillar jag och sushi är en stor favorit. Ser det som snabbmat:)

Sv: Tackar:) Det är en jacka i märket Only.

Svar: Okej. Sushi är faktiskt rätt gott :)Och lite då och då gör inget.
Amli

2012-09-22 @ 19:24:59
URL: http://jiasdiary.com
Postat av: FlizanLizan

Hej all bra? :)

Svar: Känner mig stressad. Eller jag känner inte av det än, men jag vet att jag stressar. Fast jodå, jag mår bra och har haft en helt ok dag.
Hoppas allt är fint med dig :)
Amli

2012-09-22 @ 19:52:16
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Aili

Jag håller med dig till 100 %!!!!!!!! Snabbmat är onyttigt och onödigt. För ett tag sedan slutade jag äta sååå mkt socker och man mår mycket då. Du hade bra punkter som säkert stämmer. Jättefint inlägg!

Svar: Japp. Man mår så mycket bättre. Tack :)
Amli

2012-09-22 @ 21:36:47
URL: http://ailicherp.blogspot.se
Postat av: Emma

Jag håller helt med dig! :) Fast jag är svag för subway..

Svar: Åh, haha. Håller med dig också. Fast subway har lite nyttigare alternativ ;-)
Amli

2012-09-22 @ 21:44:47
URL: http://emmawahl.spotlife.se
Postat av: Ellen

Jag mår också väldigt konstigt när jag äter på Donken. En gång svimmade jag på Åhlens och min dåvarande kille körde mig till sjukhuset... Pinsamt.

Svar: Oj, det anser jag som konstigt. Vad åt du för något? :-o
Amli

2012-09-24 @ 16:43:31
URL: http://ellencsordas.se
Postat av: Kajsa Johansson

Jag äter inte snabbmat p.g.a jag inte gillar det!
Pizza och hamburgare är det värsta jag vet, blir illamående när jag ser det.
Det är anledningen till att jag inte äter det. Jag bryr mig annars inte vad jag stoppar i mig,
men detta går bara inte ner!

2012-10-03 @ 23:12:34
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0